top of page
  • Writer's picturesalmekortelainen

Face to face haastattelu

Rekrytoinneissa voi hyödyntää teknologiaa monella tapaa. Hakijoille voidaan viestiä yrityksen omien sivujen ja sosiaalisen median kautta sekä hyödyntää videohaastatteluja. Työpaikkailmoittelu onkin muuttumassa sosiaalisen median myötä myös työnantajamarkkinaksi. Sosiaalinen media on mullistanut rekrytointiprosessin, mutta ei sen perusteita. Ihmisen lukeminen on äärimmäisen mielenkiintoista, mutta vaativaa. Persoona ei tule ilmi vastauksista, vaan se piilee rivien välissä. Ihminen löytyy tyhjästä tilasta kysymysten ja vastausten keskellä. Tästä syystä haastattelu on hyvä tehdä kasvotusten, niin että haastattelijat ja haastateltava ovat fyysisesti samassa tilassa, kuten Senior Partner Lasse Pehto Pro-Source Oy:stä Markku Kaijalan kirjoittaman kirjan ”Rekrytointi Tehtävään vai yhtiöön” haastattelussa toteaa. Kaijala käsittelee kirjassaan yksinkertaisimmillaan rekrytointia aikajanana. Mutta jos viihdyt kirjan parissa pidempään, saa kirja sinut miettimään työn tekemisen tulevaisuutta, uudenlaista kriittisen osaamisen etsintää ja löytämistä sekä somen tarjoamia mahdollisuuksia työnantajakuvan rakentamiseen. Suosittelen lukemaan Kaijalan kirjan.

25 katselukertaa0 kommenttia

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki
bottom of page